o interactiune personala si aleatoare cu mediul inconjurator :-)

Cine a spus ca baptistii nu  se inteleg bine cu ortodoxia?

 Iata cateva imagini! Bisericile sunt baptiste! Vreo influenta recunoscuta? 🙂

Mai sus, in timpul slujbei, sau serviciului divin…

Pastorul (episcopul baptist), in vizita la un bolnav

Si mai multe imagini… cu baptisti…
cu baptisti

Alte.. icoane…baptiste…

baptist-icon.jpg

 a doua…

a treia…etc

http://www.ebcgeorgia.org/Neue_Dateien/start.html

Comments on: "Un altfel de baptisti (evanghelici)" (21)

  1. Un altfel de baptisti (evanghelici)

    Cine a spus ca baptistii nu se inteleg bine cu ortodoxia?

    Iata cateva imagini! Bisericile sunt baptiste! Vreo influenta recunoscuta? 🙂

    Apreciază

  2. Domnule Mateescu,

    suntem avizi să aflăm date despre teologia baptistă care este infuzată în comunitatea dv. şi de modurile în care sunt manipulaţi ortodocşii români ca să devină ceea ce nu au fost niciodată. Exemplul dv. din Georgia arată ce fac baptiştii în alte ţări, cum fac pe dracu în patru, cum spune românul, ca să smulgă cu forţa credincioşii Bisericii Ortodoxe georgiene. Credincioşii baptişti din România, în afară de ajutoare materiale, financiare sau de cărţi, ce alte mijloace mai practică pentru a face noi adepţi?

    Aşteptăm ca dv. să fiţi mai tuşant în acest domeniu pe blog.

    Pr. Dorin.

    Apreciază

  3. Pr. Dorin,

    despre teologia baptista sunt sigur ca veti avea ocazia sa aflati date. Cat despre modurile in care sunt manipulati unii, imi pare rau dar nu va pot da informatii pe care nu le am. Judecati dvs cine manipuleaza; o biserica care spune oamenilor ca sunt crestini de 2000 de ani – ‘ceea ce nu au fost niciodata’ sau una care le predica necesitatea convertirii personale.
    Exemplul din Georgia nu arata nici macar pe de parte ceea ce insinuati dvs. Mai degraba subliniaza libertatea pe care o avem ca si credinciosi. Adevarul ne face slobozi, spunea Mantuitorul.
    M-as bucura daca credinciosii baptisti din Romania ar sprijini social atatia oameni pe cat se insinueaza. Oamenii sunt saraci si biserica ar trebui sa se implice mai mult. Din nefericire, povestea cu ajutoarele este ceea ce este, o poveste. Mi-as dori ca intr-o zi fiecare roman in nevoie sa fie sprijinit de o biserica baptista sau de un credincios baptist. In felul acesta ne putem solidariza cu semenii nostri incercati de probleme.. Dar o astfel de zi este o utopie…
    Si, haideti sa nu-i mai tratam pe oameni ca niste copii fara minte care s-ar lasa manipulati si sedusi. Predicam evanghelia, acesta este mijlocul principal pe care-l folosim ca sa facem nu adeptii nostrii, ci ai lui Cristos.

    Da, se poate sa fiu ‘mai tusant’ …

    Si, by the way, v-ati gandit vreodata ca atunci cand credinciosii baptisti intind o mana altcuiva, ar face lucrul acesta si din dragoste? In definitiv , va fi o judecata, un timp cand orice motivatie va fi cunoscuta

    Apreciază

  4. Eu cred ca la faza asta ati intrecut orice masura!!

    Sunt evanghelic convins, slujesc intr-o biserica evanghelica, dar nu as face niciodata asa ceva!

    Daca tot avem valorile noastre evanghelice, de ce ne manjim cu cele ale ortodoxiei??

    Nu vi se pare un compromis grav sa luati infatisarea lor si sa fiti altceva??
    Eu cred ca adevarul e un turn prea puternic si n-are nevoie sa fie sprijinit de proptele minciunii [ortodoxia]!!

    Ioan spune „nu iubiti lumea, nici lucrurile din lume” iar voi care fara indoiala ii considerati pe ortodocsi ca fiiind mistici si lumesti nu inteleg de ce va asociati cu ei, fie si prin vestimentatie.
    Hristos a fost radical! EL a spus lucrurilor pe nume. Pavel la fel! A despratati crestinismul de iudaism!

    Faceti si voi la fel. Despartiti crestinismul de misticimul ortodox si fara Dumnezeu.

    Apreciază

  5. Eugen Oana said:

    O alta smecherie ortodoxa…Daca acestia sunt baptisti, inseamna ca toti ortodoxii sunt baptist!?! Sau care e diferenta intre ei?

    Apreciază

  6. Florentin,
    nu am inteles la ce te referi cand spui ca s-a intrecut masura…. Ei au intrecut masura, cei din imagini, Pr Dorin sau eu…
    Imaginile prezentate sunt un exemplu de a fi al unor biserici baptiste dintr-o alta tara.

    In ultimii ani au avut o crestere, in numarul credinciosilor de aproximativ 600%.
    Daca fac bine sau rau, putem discuta. Ceea ce am vrut sa subliniez prin postare este spectrul larg in care se pot misca evanghelicii , fara sa renunte la doctrinele de baza. (cei prezentati cred in necesitatea convertiirii personale si a botezului credinciosilor, ca sa dau cateva exemple. In ceea ce ma priveste pe mine, cred chiar si in inutilitate a purtarii robei pe care multi pastori o poarta uneori la botez. Dar asta nu insemana ca uneori contextul cultural nu trebuie observat

    Si, intr-adevar, trebuie sa nu iubim lumea!

    Apreciază

  7. Eugen,

    Diferenta intre ei, asa cumse vede, nu este atat in imbracaminte sau in modul de a-si construi biserici, ci in doctrina si caracter. Doctrina este evanghelica.
    Nu este scopul postarii mele sa-i apar sau sa-i incriminez pe acei baptisti.

    Este doar un exemplu de contextualizare a evangheliei – un exemplu pe care unii, cum este Pr. Dorin, il privesc ca subversiv, altii ca fiind periculos pentru esenta evangheliei – exemplu Florin.

    Apreciază

  8. C.N. Ille said:

    Am trait sa vedem si „uniatismul” baptist.
    Ce inteleg din aceste imagini?
    1. O incercare prozelitista care mizeaza pe ignoranta teologica extrema a multor credinciosi ortodocsi, in esenta aceeasi care a dus la decorarea cu semnul Crucii-socotit idol pana nu demult-a adunarilor si Bibliilor np din Romania, intrucat nana Floare de obiucei gandeste cam asa „Daca-i cu Cruce trebe ca-i bun/buna”.
    2. Ignoranta multa si diletantism in asa-zisa „inculturare” a „evangheliei” in Gruzia: vesminte preluate si purtate fara nici un discernamant; confuzia intre vesmintele liturgice propriu-zise (epitrahil, felon, stihar, omofor etc) si imbracamintea clericala de zi cu zi (reverenda, scufie etc). Vedem o abundenta de cruci pectorale la fratii baptisti gruzini. In BO acestea nu sint purtate chiar de orice cleric pentru ca-i sta mai bine cu ele, ci sint conferite de catre EPISCOP unor preoti pentru anumite merite, acei preoti primind distinctia de „iconomi stavrofori” sau „arhipresviteri” etc. Deci, sa intelegem ca exista episcopi baptisti care confera denitati de felul ‘protosinghel”, „iconom stavrofor”, „arhidiacon” etc, ale caror insemne exterioare le poarta acesti pastori? Daca nu, care poate fi scopul acestei sarade, daca nu un prozelitism facil?
    Vedem apoi pe multi purtand EPITRAHILUL sau patrafirul (acea bucata de stofa brodata purtata pe grumaz) insemnul prin excelenta al demnitatii si autoritatii preotesti. Ce sa intelegem de aici? Ca baptistii gruzini nu sint cu adevarat protestanti intrucat cred in preotie? Sau sa vedem tot niste intentii prozelitiste. EPITRAHILUL contrazice protestantismul anti-sacramental-mai ales protestantismul de traditie anabaptista sau calvinista- si puritanii englezi si altii au stiut aceasta si de aceea au oprit purtarea stolei in Biserica engleza.
    Concluziile nu pot fi decat:
    1.Baptistii gruzini nu sint protestanti.
    2.Baptistii gruzini incearca sa pacaleasca ortodocsi naivi.

    Hristos s-a inaltat.

    Apreciază

  9. Voi toti sunteti niste ne ispraviti,da indraznesc sa va zic asa.Sunt Baptist,stau in biserica si m-a rog cu cea mai mare dragoste fata de Stapinul meu,Sta un Ortodox in biserica sa si se roaga cu aceiasi dragoste.Oare nu ne inchinam ambii Dumnezeul-ui cel Prea Sfint si Adevarat,oare nu suntem FRATI in credinta?Atunci cu ce drept il pot judeca?Pocaiteva si ginditiva ca sunt copi ai Domnului nu doar in Biserica din care faceti parte.Da e gresit multiConfisionalismul dar asta e tot din cauza pacatului savirsit de Noi.Asa ca Frati si Surori Rugativa ca Cel Prea Sfint sa ne uniasca sa fim una in El.

    Apreciază

  10. […] era nevăzut, nereprezentat în niciun fel. Într-o postare relativ recentă a domnului Mateescu, baptiştii din Giorgia au optat din motive de prozelitism pentru simboluri şi maniere ortodoxe de cult. Însă în cel de […]

    Apreciază

  11. Elisabeta said:

    Maica Tereza spunea ca daca vrei sa vorbesti cu ea, sa-i spui despre pace si nu despre razboi. De fapt vorbeau de acelasi lucru, dar in termeni pozitivi, pentru a atrage energia buna a lucrurilor. De ce sa nu luam acest exemplu si sa nu ne mai enervam ca preotii cutare se imbraca sau nu intr-un anumit fel, cand ei transmit acelasi lucru, si la ortodocsi si la baptisti – mesajul crestin.

    Apreciază

  12. Am descoperit abia azi acest post. Arhiepiscopul baptist Malkhaz, slujitorul acestei biserici, imi este prieten apropiat si m-am inchinat nu odata in biserica lui. Saptamina viitoare sper s-o pot face din nou.
    Ii asigur pe toti cei care si-au dat cu presupul aici despre intentiile (evident, perverse, cum altfel, dat fiind ca este vorba de ale unui baptist, caci de ar fi fost ale unui ortodox, era cu totul altceva, nu-i asa?)ale acestui om al lui Dumnezeuy, ca pur si simplu bat cimpii cu gratie.
    Sper sa revin curind cu mai multe posturi pe blogul meu cu privire la baptistii din Georgia.
    Sanatate si pace, ca de zavistie sectara, evanghelica sau ortodoxa, ne-am saturat, deopotriva.

    Apreciază

  13. ar fi interesant sa aflam mai multe informatii despre ‘folosofia’ lor de lucrare. ….

    Apreciază

  14. Ne existand o unitate a credintei protestantilor, nu exista o grila dupa care pot fi judecati unii sau altii si, astfel, avem in America 280 de doctrine baptiste separate, fiecare cu chichita ei, de la Domnul bineinteles. Ca unii au ajuns sa poarte vestminte preotesti ortodoxe, e doar un pic mai exotic, de obicei, ei inovand in directia cealalta, de negare patologica a tot ce s-a inchegat in timp. Oare cu ce ne vor mai surprinde pe viitor? Evolutia bisericilor priotestante e fascinanta, nimic nu se solidifica, totul e fum, iar ceea ce ajunge sa se solidifice nu duce decat la noi proteste, in buna traditie protestanta. Ce ironi… Sa fugi de Traditie si sa ajungi sa iti creezi propia traditie a negarii.

    Apreciază

  15. Interesant, neo-protestantii au avut intodeauna o criza a personalitatii..azi tineri crestini neo-protestanti isi formeaza propriile lor sloganuri „eu si Isus” nu mai vor Biserica, nu mai vor ascultare si nimeni nu-i poate indruma deoarece conceptul de „biserica” la neo este foarte abstract, nu prea se poate definii, tinerii baptisti si penticostali fug la asa zisele „biserici libere” unde nu exista nicio regula ..ciudat unde s-a ajuns si ne punem intrebarea nu e mai bine totusi ca inainte sa-mi pun propriile idei in fata sa ma uit cum a trait lumea si cum a lucrat Dumnezeu de-a lungul a 2000 de ani? vedeti sunt sloganuri foarte atragatoare „eu si Isus, , religia ucide, Isus e viata” dar aceste sloganuri duc spre dezbinare, nu mai exista ascultare , comuniune, eu imi fac propria mea doctrina propria mea interpretare si ..unde se ajunge..la o erezie a ereziilor si la o secta a sectelro in care conceptul de Biserica a lui Hristos” este demult apus din pacate toate acestea sunt rodul neascultarii

    Apreciază

  16. Citindu-ti postarea, Aurel, gandul mi-a zburat aproape instantaneu la acele „moschei ale lui Isus” care pot fi intalnite in multe tari islamice. Si acolo au fost glasuri care au strigat manioase si inverzite de ura ca fondatorii lor incearca sa-i sminteasca pe dreptii credinciosi musulmani… Explicatia celor care au ales sa se inchine in acel fel a fost una cat se poate de simpla: intrucat marea lor majoritate proveneau dintr-un mediu musulman, au trait si s-au inchinat zeci de ani in acel fel (cu prosterare pana la pamant, cu rugaciuni la anumite ore in fiecare zi, cu cititul pasajelor din Coran etc.), incat, atunci cand au devenit crestini practicanti si li s-a cerut sa renunte la acele lucruri s-au simtit parca goliti interior. Asa ca au adoptat acest stil de inchinare, pur contextualizat, in care citesc anumite pasaje din Coran care nu contrazic Scriptura, se roaga in stilul lor si se intalnesc in cladiri care au arhitectura moscheilor. Dar ei sunt crestini practicanti. Care este problema? Sau de ce ar fi o problema?

    Exista oare vreun stil unic de inchinare, un stil „adevarat”, in afara caruia toate celelalte sunt „false”? Credinta adevarata este „in duh si in adevar”, si nu cred ca sta in vestminte, epitrahiluri, patrafire, cruci etc. Cred ca nu este altceva decat o sminteala sa incerci sa judeci un mod de inchinare al unor oameni provenind dintr-o cu totul alta cultura, raportandu-i la valorile tale si la modul tau de intelegere a credintei si practicilor religioase…

    Apreciază

  17. […] din Georgia… un fel de… ortodocsi?! Am citit astazi un articol al lui Aurel Mateescu despre unii credinciosi baptisti care manifesta un mod de inchinare de-a dreptul atipic pentru […]

    Apreciază

  18. Fratilor de alte culte …voi l-ati impartit pe hristos!cititi-va istoria .crestinismul este pe la noi cam de 2000 de ani nu de 200 de ani,de pe meleagurile insorite ale americii confuze!Sunteti intr-o eroare grava unde vrea sa va tina dealtfel si deavolul pe care il slujiti de cand sunteti!Muriti de ciuda …asta e pana la urma ,ati luat de la noi plevele si neghina ortodoxiei.Bine ati facut ,macar am scapat de ei!Daca va credeti asa sfinti si drepti cum va aratati pe la usile noastre aratati-mi un sfant de-al vostru cu trupul nestricacios …ca doar Duhul Sfant cica se salasluiieste si printre voi nu?..nu o sa aveti niciodata!Sunteti lupii imbracati in piei de oaie care profitati de slabiciunea unora si ale altora intr-ale credintei.De ce nu amintiti si de cei reveniti dintre voi inapoi la ortodoxie ,care pana la urma s-au lamurit cine sunteti.Nu uitati un lucru….l-ati impartit pe hristos si duceti crestinismul spre disparitia lui apostolica.Sunteti de-a dreptul de ras si ne faceti efectiv sa ne fie mila de voi.As putea spune mai multe despre cine sunteti dar mai multe stie dumnezeu dealtfel,numai El este dreptul judecator !

    Apreciază

  19. IMPORTANT!!! said:

    ce-s cu oamenii astia?? icoane baptiste?? pe cine l-o durut capu?? vai ce aiureala… cele 10 porunci is FOARTE clare cand zic ca nu avem voie sa facem inchipuiri… !!!!!!!!!

    Apreciază

  20. Ceea ce se spune in istoria bisericii de 1000 de pagini doua volume pr.prof.dr. ramureanu ,in legatura cu frangerea painii este adeverit si in 1 cor.

    Apreciază

  21. voi cei ce judecati spuneti-mi un adevarat sfant nu va permite nici unui om sa i se inchine citi biblia pt ca lauda si inchinare merita doar DUMNEZEU si atunci cand biblia spune ca oasele trebuie sa se odihneasca in pamant si voi le inpartiti intre biserici si le tineti la vedere ca niste …..nu va ganditi ca cel ce a trait in trupul acela se scarbeste

    Apreciază

Lasă un comentariu