o interactiune personala si aleatoare cu mediul inconjurator :-)

Desertaciune si plenitudine

Mi-e greu uneori sa nu ma gandesc la cuvintele Eclesiatului care, cu realism, declara ca totul este desertaciune!
Chiar si unele din cele mai nobile actiuni umane nu sunt altecva decat goana dupa vant. Fara Dumnezeu nu suntem decat nimic!

Daca n-as avea ferma incredintare ca fiecare gest , fapta, si cuvant, actiune sau reactiune pe care o avem nu ar avea implicatii vesnice, datorita prezentei lui Dumnezeu, Creatorul si Sustinatorul Universului, atunci pesimismul sau agnosticismul sau resemnarea ar fi ultima solutie a omului. Sau disperarea. Cum bine zicea un sfant crestin, am fi cei mai nenorociti si blestemati dintre oameni daca numai pentru acest pamant ne-am pus speranta in Dumnezeu.

In ultima luna am fost mai departe de computer, ca timp petrecut nu ca distanta sau accesibilitatea. Mi-am impus de bunavoie o anume detasare. Lumea merge inainte si fara mine. Nu sunt buricul pamantului. Nu tin universul in spate. Dumnezeu nu are nevoie de mine. El are dragoste. Si din prea plinul dragostei Lui, revarsa si peste mine bucuria conlucrarii , cand si cand. Dupa cum sunt deschis sa ma las umplut de El.

Nici altii nu sunt centrul universului. Daca-l ai pe Dumnezeu ai totul. Daca ai totul si nu-l ai pe El, n-ai nimic.
In solitudine cu Dumnezeu decoperi ca nu-ti lipseste nimic, ca ai totul deplin in El.

Si totusi…cel mai bine, inca, il vad pe Dumnezeu prin aproapele meu… Partasia, conlucrarea, interrelationarea cu aproapele meu, cu cel din biserica lui Cristos, ma face sa-l vad mai bine pe Cel caruia ma inchin.
De aceea astept intotdeauna cu bucrie timpul inchinarii cu fratii mei; sau timpul cand impreuna ne adancim in studiul unui text din Scriptura sau atunci cand in cantare ne apropiem de El.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

