o interactiune personala si aleatoare cu mediul inconjurator :-)

Cum circula? Simplu. Cu viteza, fara sa fie digerate, verificate sau analizate.

Pai daca zice blogu’ atunci musai ca tre’sa fie adevarat! Uite ca  nu intotdeauna! S-au dus vremurile pe cand fiecare credea ca tot ce apare in ziar este vrednic de crezare!Ieri am avut parte de o doza serioasa de ras (cum zicea cineva) dar si de penibil (de, trebuie sa vedem si partile rele nu numa’cele bune 🙂 ).

De ce-i penibila? Unii il si vedeau pe Papa  citind, si  ‘rasfoind’, si pasandu-i de blogurile protestante. Ca sa vezi ce parere buna avem despre noi insine.  Partea mai amuzanta vine insa la urma. Cine sunt cei care au ‘propagat’ satira ca fiind un lucru adevarat? Nimeni altii decat Marius Cruceru, alias patratosu, Emi Pavel , alias mr_artzar si Alin Cristea (sorry Alin, dar alias cu ‘militian al netului’ nu-mi place asa ca raman numai cu numele :-). De ce ironia este si mai mare? Pai  patratosu tocmai demascase cu succes niste chestii mult mai complicate si a luat ‘plasa’ tocmai la asta,  Mr. Artzar – sper sa nu fie artagos pentru asta :-), ii  de ‘meserie’  redactor-reporter si-ar trebui sa stie sa verifice informatiile, iar Alin Cristea , cu oarece experienta in transmiterea informatiilor pe internet si aprig aparator al adevarului, si impotrivitor al dezinformarilor si manipularilor , iata ca ne dezinformeaza si el cand transmite mai departe drept buna aceasta satira.

Asta-mi aminteste de ce se intamplase cu catva timp in urma, cand Nicolae Moldoveanu era inca in viata iar noi il trecusem deja la odihna vesnica.

Nu fiti tristi, se mai intampla. Macar uitati-va la partea buna: s-a ajuns in top cu o astfel de eroare!

Cum circula ,deci ,informatiile pe bloguri?

Cum le citim si le postam? Sper ca avand  mai multa atentie ,un mai ascutit simt critic si rafinat discernamant.

dedic acest post lui Vasile Tomoioaga 🙂

Comments on: "Cum circula informatiile pe bloguri" (17)

  1. Lasa, Aurel, ca o sa patesti si tu 🙂
    eu nu am patit-o prima data.

    si s-ar putea sa o mai patesc, cind este vorba de „faptul divers”
    cind este vorba de informaţii care privesc viata si lucrarea fratilor mei, ei acolo este cu totul alta trebusoara!

    cu simpatie

    patratosu

    Apreciază

  2. dom’le pastor…n-am stiu ca sunteti la post veghiind la capataiul literelor noastre…daca ai zimbit tot e bine…tu cum esti manipulator sau manipulat?

    Apreciază

  3. Patratosule, stiu se intampla oricui 🙂 Si eu am relatat cu simpatie, tu stii mai bine 🙂
    Artzar, stiam eu ca vei fi artagos 🙂
    Am zambit si este sanatos, zic unele studii. De ce nu-mi oferi si o a treia varianta la intrebare, dac tot vrei sa fie sondaj corect.

    Apreciază

  4. S-avem pardon, sa mi se arate si mie unde si cum am „dezinformat” sau unde si cind „am transmis mai departe drept buna aceasta satira”.

    Eu am semnalat comentariile patratoase si artaroase si am indicat pe ce loc au ajuns in topul postarilor.

    Apreciază

  5. mai aurele…poate a treia intrebare in sondaj nu exista, mai…

    Apreciază

  6. Multumesc pentru dedicatie.

    Mr. Artzar a prezentat stirea atat de bine (si unde apare in original la fel de verosimil e prezentata) incat oscilam intre neincredere si incredere. Mi-a mirosit ca nu pare foarte verosimil, si cum Google e prieten bun, am zis hai sa vad ce zic altii. La o cautare dupa expresia in latina am gasit doar un post, cel de pe blogul de satira teologica.

    Dar oricum, a meritat, ca asa de bine cum am ras la „stirea” asta n-am ras de mult.

    Apreciază

  7. Alin, avem pardon! Ai transmis-o pe grupuri de discutii, ai uitat 🙂 (ei, da recunosc, nu ai spus ca este adevarat, dar nici ca nu este 🙂

    O poti intoarce ca la Ploiesti…
    Dar a fost prea amuzant oricum

    Apreciază

  8. Emi, mai Emi, daca nu exista o a treia intrebare , de exemplu cea despre impartialitate sau neutralitate, insemana ca si tu nu poti fi decat intr-una din cele doua categorii mentionate de tine…Eu acord, de obicei ,mai multa incredere oamenilor…

    Apreciază

  9. Vasile, pastreza-ti scepticismul sanatos!
    ne ajuta si pe noi, astia mai creduli 🙂

    Apreciază

  10. „Exsurge bloggerae” esteun indiciu infailibil ca un asemenea document nu putea emana de la Roma, deoarece este scris in „latina de balta”.

    Apreciază

  11. imi si imaginez, cum stateau romanii si faceau bloguri, domnule CNI! Sunt un neinitiat in limba latina asa ca nu va contrazic, dar nci nu sustin 🙂

    Apreciază

  12. mai aurele, mai…I’m not speechless dar faptul ca te eschivezi sa raspunzi spune deja mult celor care te stiu pe aici…celor de departe le pare mister, noua pe aici, nu…nu mai continui…n-am timp de asta si nici n-are rost…

    Apreciază

  13. Draga Emi, inteleg din randurile tale ca-mi porti o anumita ‘simpatie’. Si banuiam ca o sa prinzi momentul ca sa arati ca stii sa fi artagos.Daca ai vreo intrebare concreta pune-o nu te pierde in subtilitati. Poate esti prea finut pentru mine 🙂
    Cei care ma cunosc de pe aici sa vina la biserica si sa mai vorbim. Ori tu esti purtatorul celor care ……(auto-cenzura)
    Si eu cred ca nu are rost…

    Apreciază

  14. […] ne somează de ceva timp să ne luăm şi de el, nu numai de cmd-işti. În articolul său despre circulaţia informaţiilor pe net, Aurel se ia de Cruceru, arţar şi AC-ul. Astăzi ne-a lovit cu un ping la : cum ajungi în topul […]

    Apreciază

  15. Astăzi discutam cu cineva şi îmi zicea că informaţiile (despre fraţi) ajung de multe ori pe bloguri cu multă răutate, că dacă urmăreşte cineva din afară ce se întâmplă pe blogurile credincioşilor evanghelici poate rămâne cu un gust foarte amar. Există, dincolo de manipularea publicului, care e… inerentă, aspectul acesta războinic între cei care sunt de-aceeaşi credinţă, care îi îndepărtează tare pe unii de Dumnezeul pe care Îl mărturisim (am pus problema din perspectiva interlocutorului meu de azi). Ce părere aveţi despre aceste aspecte?

    Apreciază

  16. @ Dorin, nu somez pe nimeni, am dat un exemplu…
    @A.Dama, eu nu as spune ca informatiile ajung neaparat cu rautate, dar cu siguranta uneori tindem sa dam acele info in mod partinitor. ( in functie de tabara in care facem parte – ceea ce este tot un pacat, ca si rautatea.)
    Unii folosesc cu foarte multa usurinta anumite cuvinte – exemplul tau este cel de manipulare, fara sa le defineasca. Probabil trebuie sa vorbim mai cu atentie despre ce insemana influenta, manipulare sau… informare.
    Aspectul mentionat de dvs este important, dar, cred eu, interlocutorul dvs este proecupat numai de ce se vede ( de imagine). Daca ceea ce iese in afara, inclusiv pe blog, este numai ceea ce este inauntru, in inima, atunci acolo trebuie rezolvata problema…Stiti cu siguranta aluzia Mantuitorului nostru in directia aceasta.
    Sa avem grija, deci…Ne aparam imaginea (mormantul varuit) sau vrem sa ne schimbam (metamorfozam), chiar daca asta uneori inseamna si umilinta publica…?

    Apreciază

  17. Da, e clar că e între tabere… Am spus că e inerentă manipularea, fiindcă sunt unii care cred ca mine, alţii cărora le dau impulsul să creadă ca mine, iar alţii care sunt împotriva mea (poate mai sunt şi cei indiferenţi).

    Cei care au incredere in tine, ca blogger, profesor sau pastor, vor vedea cu ochii tăi în continuare fragmentele de realitate pe care le selectezi pentru ei, pentru că apreciază ceea ce eşti şi modul tău de a te raporta la evenimentele zilnice, la relaţia cu Dumnezeu, la relaţia cu semenii etc. Pe aceştia, inevitabil, îi duci într-o direcţie: direcţia ta. Dar vedem fiecare ce direcţii pestriţe sunt în această lume blogărească! Cei care sunt împotriva ta din start nu sunt manipulaţi.

    Interlocutorul meu de azi m-a pus pe gânduri. Mi-a spus cum a văzut felul în care fraţii arată cu degetul către alţi fraţi şi actele lor (de credinţă, de creaţie artistică…). Şi mi-a spus că a văzut răutate multă. De aceea, citind acest articol, m-am întrebat serios cum circulă informaţia (nu doar dezinformaţia). Şi am vrut să ştiu ce gândesc şi alţii. Mulţumesc că ai fost la postul de veghe (de răspuns)! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Nor de etichete

